naučíme vás, co jiní neumí

Spánková obrna

18.02.2012 17:38

Spánková obrna je stav zvláštní paralýzy mezi spánkem a bděním, doprovázený obvykle panickou hrůzou a vizuálními a hmatovými halucinacemi. Nastává buď krátce před usnutím a nebo při probuzení v průběhu spánku. Se spánkovou paralýzou má zkušenost cca 40% lidí a jejich zážitky jsou si jako přes kopírák navlas podobné. Tento děsivý zážitek trvá cca 5 minut a odehrává se zhruba takto:

 

  • Spícího člověka probouzí zvuk, obvykle hukot jaký vydává zapnutý fén na vlasy.
  • Zároveň začíná pociťovat zvláštní mravenčení, jakoby mu tělem procházel elektrický proud.
  • Záhy člověk zjistí, že se nemůže pohnout a zároveň ho zachvacuje pocit panické nepopsatelné hrůzy.
  • Vidí, vnímá místnost kde leží, nábytek, psací stůl, skříň. Neví co se s ním děje a přemýšlí, jestli je to co prožívá sen nebo skutečnost.
  • Často cítí, že není sám ve svém pokoji, že je s ním tam ,,cosi“, nějaká zlověstná bytost. Někdy tu bytost vidí, často jako osobu s kápí na hlavě.
  • A pak, ta bytost, nebo to neviditelné cosi se přiblíží k němu a usedá mu na hruď. Rdousí ho a tlačí. Je to nepříjemné. Tlačí mu do žeber, kroutí mu ruce a hrůza celého zážitku se umocňuje.
  • Někdy je tento děsivý zážitek spojen se zvláštní sexuální zkušenosti, u mužů často vedoucí až k ejakulaci. Je nepředstavitelné pro toho, kdo to nezažil, že uprostřed této děsivé noční můry může dojít k vyvrcholení, ale prostě lze to.
  • Poté příznaky odezní a zmatený člověk přemýšlí, jestli to, co právě prožil byl sen a nebo skutečnost.

 

Medicína tento jev vysvětluje jako stav, kdy se člověk částečně probudí, ale tělo ještě ne. Je to fáze, kdy mozek ještě nemůže komunikovat s tělem a je z toho zmatený. Probouzející člověk tento stav vnímá jako paralýzu a zachvacuje ho pocit strachu. Jelikož ještě není plně v bdělém stavu, dostavují se halucinace, člověk vidí stát u postele děsivé bytosti, cítí, jak ho rdousí neviditelné paže a podobně. Často prý ke spánkové obrně dochází u lidí s nedostatkem hořčíku v těle a fyzicky či psychicky vyčerpaných. Není to však podmínkou.

 

Spánková obrna provází lidi od samého počátku. Dříve se věřilo, že tyto stavy způsobují zvláštní bytosti, tzv. noční můry, morousové, či upíři. Byl to údajně upír, kdo sedl v noci spícímu člověku na hruď, tlačil ho a rdousil. Známé pití krve se až později stalo folklorem, pravá podstata upírů spočívala v tom, že v rdoušením a zužování spícího člověka mu odnímali životní sílu. Stačí se podívat do starých kronik, psaných okolo roku 1000 až 1300, kde jsou tahle svědectví zdokumentována.

 

Údajně, takhle spícímu člověku mohl škodit ale i jiný živý člověk. Tvrdilo se, že někteří lidé, ač už vědomě či nevědomě oddělovali ve spánku svá astrální těla proto, aby posléze napadli, jiného spícího člověka, který přitom zažíval výše popsané symptomy spánkové obrny. Těmto lidem se říkalo mory či morousové. Tvrdilo se, že mora je slabá a že ji lze i zabít, ale pak zemře i její fyzické tělo.

 

Toliko ke spánkové obrně. Ten zážitek je hnus, což potvrdí každý, kdo ji zažil. Jsou ale lidé, u kterých je zvědavost silnější a v okamžiku, kdy se u nich spánková obrna dostavila, ji zkoumají. Pochopili, že nepříjemné pocity a paralýza jim neublíží. Po několika příhodách se naučili to ,,cosi“ toho démona, návštěvníka ložnic ovládat. Prostě tu bytost poslali pryč a nebo si s ní dopřáli zvláštní sexuální zážitek, přirovnatelný snad k jakémusi astrálnímu S/m.

Ale zašli ještě dále. Když zjistili, že mají kontrolu nad situací, napadlo je zkusit opustit tělo. A ejhle, ono to šlo. Najednou zjistili, že plují po místnosti a pocit paralýzy zmizel. Zkusili projít stěnou a rázem se ocitli ve vedlejší místnosti. Často však při analýze tohoto stavu si řekli, že to přece není možné a v ten moment je to strhlo zpět do těla.

 

Pak jsou zde ale někteří, kteří zašli ještě dále. Naučili se astrálně cestovat, ale co dál? Kdo, nebo co byla ta bytost, která je ještě před nedávnem zužovala? ,,Dokážu být také nočním návštěvníkem cizích ložnic?“ pokládali si otázku.

 

A tak zašli ve svých nočních experimentech ještě dále. Stali se tím, co staří Slované nazývali morou nebo morousem, noční můrou, která sedne spícímu člověku na hruď. Svědectví nejsou tak četná jako u popisů příznaků spánkové obrny. Je to zřejmě způsobeno tím, že málokdo z postižených spánkovou obrnou má chuť to, co se mu právě děje, zkoumat a je rád když nepříjemný zážitek rychle odezní. Jeho opakování se  spíše děsí, než aby jej dobrovolně vyhledával. Takže uspět mohou jen ti odvážní, ti kteří překonají strach. Stanou se silnými a při svých astrálních výpravách se stávají těmi, které kdysi sami nazývali nočními děsy.


 

 

Diskusní téma: Máte zkušenost se spánkovou obrnou? Podělte se.

Datum 29.09.2013
Vložil Niki
Titulek obrna

Paralýzu už mám cca 7 let. Dříve se mi stávalo, že jsem ji měla třeba jen jednou měsíčne, ale za poslední čtvrt rok jí mám třeba 6x za noc každý den. Už z toho začínám být zoufalá. Dřív jsem se dokázala probudit tím, že jsem buď pohnula rukou nebo hlavou, ale teď už nefunguje nic z toho. K postavám, které vidím se mi navíc přidaly i zvukové halucinace,takže přes noc raději vůbec nespím a doháním spánek přes den, kdy se obrna nikdy nedostavila. Kdyby měl někdo nějakou radu, jak jí třeba zmírnit, tak za to budu neskonale vděčná. Moc děkuji

Datum 17.10.2013
Vložil Dawe
Titulek Re: obrna

Měl sem to také často, v podstatě mě vyléčilo usínání na boku. A od té doby mam klid :-) Když na to někdy zapomenu, tak smůla a mám to znova.... Tak třeba to někomu taky pomůže.

Datum 19.11.2013
Vložil Andrea
Titulek Re: obrna

Ahoj Niki! Právě dneska jsem se konečně po 10 letech dozvěděla o spánkové paralýze... A můžu říct, že se mi docela ulevilo... Když vím, že tím trpí tolik lidí a někteří si v tom ještě libují. Po dlouhé době si půjdu lehnout a nebudu mít takovou hrůzu z usínání. Jinak sama sebe jsem probouzela, že jsem se snažila otevřít oči, nebo pohnout prstama. To už delší dobu nefungovalo. Tak jsem zhluboka dýchala. To mi vydrželo do teď. A když mě manžel slyší, vždycky mě vzbudí. Našla jsem i pár typů - světlo při usínání (možná proto se ti dobře spí přes den). Nebo prostě dodržovat spánkový režim... To bude asi můj případ, protože obrna se vždy dostaví, když si jdu lehnout naprosto vyčerpaná... O těch halucinacích radči ani nebudu psát... Asi víš sama - je to masakr. Včera jsem myslela, že mi už prasknou bubínky... No, uvidíme dneska :)

Datum 09.09.2013
Vložil Pavel
Titulek Prevence

Proti spánkové paralýze mi pomáhá otočit se na bok. Sice mám pak pocit, že se mě něco pokouší otočit, ale vždy to odezní a já pak v klidu usnu :)

Datum 11.05.2013
Vložil SO
Titulek Zkoumání

Se spánkovou obrnou se potkávám už třetím rokem a už po druhém zážitku sem jí zkoušel zkoumat jelikož věřím v duchy a v nadpřirozeno je strach ve mě vyvolaný asi větší než u jiných lidí (kteří nevěří) vždy když spánková obrna udeřila viděl sem jenom postavu co většinou stála u okna nebo nademnou ale nikdy mě nedusila vždy se jen dívala a asi tak před týdnem ož bylo schodou náhod pálení čarodejnic mě zachvátil trošku jinný stav obrovksy mě hučelo v hlavě a čím víc sem se chtěl pohnout tím víc mě hučelo v hlavě věděl sem že dokážu otevřít oči ale natolik sem se bál to udělat že jsem je nechal zavřené po obrovske námaze jsem dokázal pohnout rukou a vzbudit se. Pokaždé když se vzbudím po tomhle zážitku si do mobili vždy napíšu v kolik hodin jsem se vzbudil a pokaždé to bylo v rozmezí 2:30 - 3:40.

Datum 18.07.2013
Vložil alice
Titulek Re: Zkoumání

jestli mohu poradit jak se rychle probudit začněte hýbat prsty, pokusit se otvírat a zavírat dlaň. je to krapet unavující, ale uvědomění si toho vás hned probere. brrrr! jen o tom píšu a není mě nejlépe. osobně si myslím, že je to vokouknutí někam jinam vedle reality té naší? hmm.

Datum 31.07.2013
Vložil pomohlo
Titulek Re: Zkoumání

Dejte si každou noc pod polštář cibuli,na druhý den ji zakopejte do země.
Od třetího útoku se zlepší Váš spánek.
Taky zavolejte ARCHANDĚLA CHAMUELA stačí si pomyslet, a porosit ho ať vás osviti světlem. Mně to pomohlo, než řeknete že jsem pitomec zkuste to.
Prosím každý kdo to použije nechť napíše názor pro další lidi.
https://www.nakridlechandelu.cz/archandele-bohove/archandel-chamuel

Datum 07.09.2013
Vložil alena
Titulek Re: Zkoumání

Ahoj, já tím trpím už cca deste let, od osmnácti. Včerejší zážitek mi připomněl, že bych se na toto téma mohla znovu podívat.
Naučila jsem se z toho utéct, nesmíte se tomu pocitu bránit, jinak to bude horší a děsivější. Pravidelně dýchejte a říkejte si, že to znáte, že to je zase ta spánková obrna.
Vysledovala jsem, že ji mám velmi často, když si čtu nebo se něco učím a u toho usnu.
Zrovna včera jsem si ale myslela, že už jsem se probudila a přitom jsem stále byla uvězněná ve spánku. Měla jsem to 3x po sobě a až na počtvrté jsem se doopravdy probrala. Zase další hrůza. Zvláštní, že kdyby mi to přítel nepřipomněl, že jsem mu to v noci říkala, vůbec bych si na to nevzpomněla.
Je to časté, neprobádané ale zajímavé!

Datum 22.12.2019
Vložil PETR
Titulek Re: Re: Zkoumání

AHOJ,JÁ TO MOHU TAKÉ POTVRDIT,ŽE NESPAVOST DOSTI ZNIČÍ.KDYŽ JSEM
CHODIL DO ŠKOLY TAK SEM USNUL PŘI VYUČOVÁNÍ TAK MĚ BUDILY SPOLUŽÁCI
NO POTOM PŘIŠEL MŮJ KAMARÁD A PŘESPAL UNÁS,ŽE JSME BYLI DLOUHO VENKU
A UJEL MU AUTOBUS.BYLO TO V PÁTEK TAK SE RÁNO NESTÁVALO.NO NEVÝM
KDE KTOMU PŘIŠEL,ALE POMÁHÁ TO DODNES.2HOD.MĚ ŠIMRAL NA CHDIDLE
S PAL JSEM AŽ DORÁNA.PROSÍM NAPIŠ.tumapetr64@email.cz

Datum 05.05.2013
Vložil Aneta
Titulek Zkusenost

Tento clanek popisuje presne moji zkusenost. Cely ten popis sedi, dokonce az po sex. zazitek, kdy se nemuzu branit a nejaky demon me zneuziva. Navic mam pocity jako by mi z toho sumu, hluku mela kazdou chvili prasknout hlava, telo me lechta az boli, mam pocit jakobych mohla napul otevrit oci, ale presto nemohla naplno procitnout. Stalo se mi to jen parkrat, takze me to nejak netrapi. Cestovat v astralnim tele sem nezkousela. Kazdopadne sem prekvapena,ze tyto stavy maji nazev a zaziva ho vic lidi.

 

Kontakt

Ezo-kurzy

ezo-kurzy@seznam.cz

Rádi zodpovíme veškeré vaše dotazy.

Vyhledávání

Akční nabídka

Nejprodávanější zboží

Nejprodávanější zboží

© 2011 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webových stránek zdarmaWebnode